Katthemmet

Hej!
Idag steg jag upp 8, gjorde frukost & käka o så sen promenera jag till katthemmet :)
En personal visa mig & berätta massa om stället, det var typ 3 rum med olika katter i alla kan inte vara tillsammans pga sjukdomar, okastrerade osv.
Aja de flesta var skygga, men det var en som ville sitta i mitt knä hela tiden & jättekelig! :D
Hihi.
Hon berätta vad jag ska göra, ge mat, städa, kela med katterna.
Det är som att ha en egen katt fast fler! :)
Ska dit redan imorgon eftermiddag eftersom de avbokade ett arbetspass jag skulle gjort imorgon men de hade redan för mycket folk eller vad dom sa så jag är ledig då.
Så då är det en annan tjej som ska jobba & kommer visa mig hur det går till o så, fick även med ett papper hem med en checklista :)
Jag är iaf jätteglad över att jag ringde dit & ska göra detta, det kommer vara väldigt givande för mig.
Massa katter omkring mig jag får ta hand om & gosa med, det behöver jag & saknar framförallt väldigt mycket!
Alla behöver djur hos sig, man mår bra av dessa underbara pälsvarelser <3
Aja, har nyss druckit en smoothie & dricker grönt thé med honung i & ska snart bege mig till hälsocentralen för att träffa en barnmorska, se vad jag ska byta till för p-medel.
Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0