Endometrios

Operationen gick bra.
Men har haft riktigt ont nu igårkväll & idag.
Först ville inte läkaren skriva ut nå starkare värktabletter men idag ringde hon & jag berätta hur jobbigt det var så då skrev hon ut.
Nu är det lite bättre iaf, men gör ju ont & man blir trött av smärtan.
Jag vet inte hur jag ska beskriva men ibland gåre knappt att andas, känner mig svimfärdig, vill typ dö.
Det hugger som knivar ungefär.
Jag har iaf fått min diagnos nu, jag har Endometrios.
Det syntes på bukhinnan, högra äggstocken & livmodern.
Ja det var ju det jag var helt säker på men har gått & väntat i flera år på att få veta vad det är som gör att jag får så himla ont.
Ibland har jag varit redo att ge upp, det är svårt ibland att orka leva med ständig smärta & trötthet.
Ryggsmärta pga en spricka, ibs & så endometrios.
Men jag är stark, jag klarar mig det har jag ju alltid gjort :)
Jag beställde hem en medicin just för endo, får se om den funkar ...
Kostar 1200 spänn & ingår inte i högkostnadsskyddet.
Helt sjukt ju!
Det är fan inte billigt att vara både sjukskriven & leva på dyr medicin.
Fyfan va arg man blir på det!
Så jävla orättvist.
Som att dte är vårat egna fel att vi lever med smärta.
Aja inte mycket att göra åt.
Läkaren ringer imorgon igen, kan vara en komplikation vilket jag inte hoppas.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0