Rökfri 2 månader

Fan va grym jag är!! :D
Efter 3 veckor - 3 månader efter rökstoppet händer detta i kroppen;
  • Blodcirkulationen & lungkapaciteten har förbättrats så mycket att det känns lätt att promenera.
  • Ökad blodcirkulation runt ryggkotorna vilket minskar risken för ryggbesvär.
  • Huden har fått tillbaka en frisk rosa ton istället för den gråaktiga.
Jag själv känner att det är faktiskt lättare & skönare att både promenera & jogga.
Jag har en rosigare hy.
Det bästa av allt är att jag känner mig mycket lugnare nu, kan slappna av lite bättre.
Det här är ett av mina beslut jag tagit i mitt liv!! :)
 
Jag har nyss gjort en Aspirinmask (ansiktsmask) & huden känns babylen :)
Masken drar ihop porer, bleker akneärr och ger huden en jämn lyster.
Aspirin innehåller acetylsalicylsyra.
Blandat med vatten förvandlas den till en BHA-syra (beta hydroxy acid)
Vilket är samma ingrediens som finns i många produkter.
BHA-syra fungerar som en mild kemisk peeling, som skalar bort döda hudceller.
Den tränger ner i hudens porer och löser upp överskottsfett och smuts som samlats där.
Det gör att huden blir klarare och renare från pormaskar och finnar.
 
Såhär gör du;
Köp ett paket med Aspirin (finns på apoteket) alternativt använd Bamyl som är billigare.
Lägg 4 tabletter i en skål & droppa på lite vatten.
Vänta tills tabletterna lösts upp & blanda ihop det till en smet.
Blanda i lite honung eller yoghurt om du vill.
Kleta på i ansiktet, akta ögonområdet!
Låt sitta på i 20 - 30 min.
Peela huden lite & skölj sedan av och återfukta.
Klart :)
 
Ska göra den någon gång i veckan plus citronsockerskrubben som är den bästa peelingen jag provat + den billigaste.
& ja jag har provat en del eftersom jag är så intresserad av skönhet & hälsa :)
Jag har köpt nya ansiktsprodukter också som är för torr hy istället för fet, jag fick ju veta att jag har yttorr hy.
Såå förhoppninsvis blir min hy lite bättre :)
Aja nu ska jag ta en promenix i kylan, tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0