Bli lite mer positiv

Idag har inte varit en bra dag, vaknade upp med magont som vanligt men idag palla jag inte så jag sjukanmälde mig & valde att sova vidare.
Jag har ringt om extrajobbet jag troligtvis skulle få men nu sa hon att jag pluggar så mycket så hon visste inte.
Men hallå? Jag får ju jullov snart, kan ju jobba lite då & då på helger bland annat.
Aja blir att gå dit nästa vecka & tjata lite mer så kanske det fixar sig.
Jag vill så gärna ha ett extrajobb, behöver verkligen mer pengar än det lilla jag får!!
Jag var o kolla på ett annat ställe jag söker, men chefen var inte där så ska dit nästa vecka istället.
Annars då?
Vi har handlat mat, lagat mat, käkat, sen drog älskling till jobbet & jag har bara varit hemma o segat med tv-spel, dator.
Rolig kväll?
Nej verkligen inte! men imorgon blir roligare.
Då blir det BALI power haha :D

Senaste tiden har jag tänkt (som vanligt) alldeles för mycket, sover dåligt för jag stressar upp mig & oroar mig över saker som jag inte ens behöver oroa mig över, bara skitsaker.
Jag vill komma ur det, men samtidigt är det ju jag.
Jag är en tänkande, filosofisk människa.
Men jag måste börja tänka lite mer på de bra sakerna här i livet, även små saker.
För trotsallt lever man bara en gång, det gäller att ta vara på guldkornen i vardagen & att leva här & nu.
Förstå hur mycket man förlorar när man bara går runt & tänker på skit hela tiden?
Inte hela tiden, men jag gör det ofta.
Som att min mage aldrig blir bra, att jag inte får nåt j*vla jobb osvosv.
Men hallå Malin det kommer att bli bättre, det blir inte bättre av att tänka som jag gör.
Stanna upp för en stund, andaaas.
Allt löser sig med tiden.
Godkväll


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0