En bra hårinpackning!

Jag har lite tips för er, kanske ni vet eller så vet ni inte? :)
En hårinpackning är ju till för att ge håret lite extra vitaminer & ska helst göras 1-2 ggr/vecka för att hålla håret i lite bättre skick!
Plus att det ger ju en lyxkänsla en grå vardag, inte sant?! ;)
- Tänk på att vissa produkter fungerar bra för vissa men kanske inte lika bra för dig. Du får testa dig fram helt enkelt.
- Tänk även på om du har torrt, färgat eller lockigt hår. 
1 - Schamponera håret, rengör. Handdukstorka det efter så att håret endast är lite fuktigt.
2 - Ha i inpackningen i håret minst 30 minuter, mestadels i längderna & topparna eftersom toppar och längder är den delen av håret som slits mest!
Använd en blöt virad handduk runtom håret eller sätt en plastpåse på huvudet.
Detta gör att det blir varmare & inpackningen verkar då bättre.
3 - Balsamera håret efter inpackningen!
Varför ska man göra såhär? Balsam behövs väl inte?
Jag tänkte också så förut. MEN jag har lärt mig detta av frisörer;
- Schampoot öppnar hårstrået (fjällskiktet) & inpckningen går in i hårstrået, verkar.
- Balsamet sluter igen hårstråna, stråna skyddas mot yttre påverkan.

/Malin


Kommentarer
Postat av: JUDITH G.

SVAR: ja verkligen :)

bra tips!

2010-11-23 @ 22:54:16
URL: http://judithg.blogg.se/
Postat av: A humans diary

Bra tips, kan behövas :)

2010-11-24 @ 01:27:13
URL: http://ahumansdiary.blogg.se/
Postat av: jennifer

sv: okej, ja det är för dyrt nästan! :)

2010-11-24 @ 16:49:41
URL: http://fous.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0